Thursday, May 28, 2009

Tuanku Mizan Penaung Diraja CIM Malaysia


SHAH ALAM 26 Mei – Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dimasyhurkan sebagai Penaung Diraja Chartered Institute of Marketing Malaysia (CIM Malaysia) pada sidang pertama Istiadat Konvokesyen ke-70, Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini hari ini.

Pada upacara pemasyhuran itu, Seri Paduka menerima jubah, sijil pemasyhuran, kalung rasmi Penaung Diraja dan plak kristal yang disampaikan oleh Ketua Eksekutif Chartered Institute of Marketing (CIM), Rod Wilkes.

Sebagai Penaung Diraja, Seri Paduka akan menyokong dan menggalakkan segala usaha ke arah pelaksanaan dan misi CIM Malaysia sebagaimana yang dinyatakan dalam perlembagaan dan tadbir urusnya.

CIM merupakan sebuah pertubuhan sedunia yang mempunyai anggota-anggota berdaftar di kalangan ahli bidang pemasaran profesional sejak 1911 dan beribu pejabat di Bershire, England.

Sebagai sebuah badan pemeriksaan bermula pada 1928, CIM menawarkan Chartered Postgraduate Diploma in Marketing yang merupakan kelayakan tertinggi di kalangan ahli bidang pemasaran profesional.