Thursday, July 10, 2008

Daftar pelajar UiTM tidak sampai seminit


SERI ISKANDAR 6 Julai - Universiti Teknologi Mara (UiTM) Perak berjaya mendaftarkan setiap pelajar barunya dalam masa kurang daripada satu minit semasa majlis pendaftaran sesi Julai/November 2008 baru-baru ini.

Pengarah Kampus UiTM Perak, Profesor Dr. Abdullah Mohamad Said berkata, kelancaran pendaftaran pada 29 Jun lalu itu adalah hasil strategi dan perancangan berkesan yang dilakukan pihaknya.

Beliau berkata, pihaknya mengambil masa dua minggu untuk merancang dan melatih semua pensyarah dan kakitangan yang terlibat semasa sesi pendaftaran bagi memastikan keselesaan pelajar dan keluarga mereka.

''Hasilnya seramai 1,800 pelajar baru tidak menunggu lama untuk proses pendaftaran dan ia secara tidak langsung menggembirakan keluarga yang menghantar mereka," katanya kepada Utusan Malaysia selepas menutup Minggu Mesra Siswa di sini hari ini.

Abdullah berkata, pihaknya juga menghargai pihak keluarga dan ibu bapa pelajar yang memberi kerja sama penuh apabila mereka mematuhi segala prosedur yang ditetapkan pihaknya.

Menurutnya, walaupun baru pertama kali pihak kampus berkenaan menerima kemasukan pelajar baru yang paling ramai berbanding kampus cawangan UiTM lain tetapi kerjasama semua pihak itu banyak membantu proses pendaftaran tempoh hari.

''Kampus ini sekarang mempunyai seramai 9,500 pelajar dan sebahagian besarnya ditempatkan di asrama yang telah disediakan," jelasnya.